Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till sökning Hoppa till huvudnavigering

FAQ

Kan jag få pengarna tillbaka om min hund inte tycker om måltiden?

Ja, det är smakgaranti på alla våra måltider. Både i signaturserien och vardagsserien. Om maten inte faller din hund i smaken ger vi dig hela beloppet tillbaka och hämtar upp påsen utan kostnad för dig.

För att använda vår smakgaranti ska följande villkor vara uppfyllda:

Du ska kontakta Olivers kundservice inom 30 dagar efter köpet.
Minst 75 % av påsens innehåll ska finnas kvar.
Påsen returneras i originalförpackning.

Hur mycket mat ska jag ge min hund?

Det är en fråga som är svår att ge ett klart och entydigt svar på så här i skrift. För alla hundar är olika. Men vi kan ge tre goda råd till hur du kommer igång.

Punkt 1: Leta upp fodertabellen, antingen på förpackningen eller på produktsidorna här på hemsidan. Börja med att följa anvisningarna i den tabellen, men följ dem inte blint. Tabellerna är framtagna FEDIAF:s riktlinjer som utgångspunkt. De baserar sig på mängden kalorier i måltiden och en genomsnittlig hunds aktivitetsnivå. Problemet med det är som sagt att alla hundar är olika. Du måste prova dig fram till vad som är rätt för er.

Punkt 2: Du ska därför följa din hund extra noga under testperioden. Hur är humöret, hur är energinivån, och hur mycket kommer ut i den andra änden? Och ge det några dagar. Förändringen sker inte över en natt. Justera upp eller ner, beroende på vad du ser. Om du har funderingar på hur du ska tolka de tecken som din hunds kropp ger dig så är du välkommen att ringa vår kundservice så hjälper de dig.

Punkt 3: Kom ihåg att ta höjd för all mat du ger din hund. Det är skillnad på godbitar, men en del av dem har massor av mat i sig, och om du inte justerar mängden fullfodermåltid som du ger så kan du riskera att ge din hund mer mat än den kan bränna, och då sätter det sig runt magen. Som en tumregel brukar vi säga att godbitar inte ska stå för mer än 10 % av den samlade mängden mat.

Måste vi vara hemma när paketet levereras?

Nej, det är inte nödvändigt. Om du inte är hemma ställs din beställning i carporten, garaget, eller liknande. Välj den leveransplats du föredrar i listan på beställningssidan, så gör vi vad vi kan för att ställa den där du önskat. Du ansvarar för paketet först när du själv fysiskt mottagit det.

Vad gör jag om jag helt har ångrat mitt köp?

Du har 14 dagars ångerrätt. Du behöver bara returnera paketet i samma skick som du mottog det. I båda fallen ska du först kontakta vår kundservice. De guidar dig sedan genom vår returprocess. När vi har kontrollerat att varan inte är skadad kommer du att få pengarna insatta på ditt kort. Du kan läsa mer i våra köpevillkor.

Finns det möjlighet att få maten levererad automatisk, t.ex. en gång i månaden?

Ja, vi har en prenumerationstjänst med fasta leveranser. Vi levererar med ett intervall som du själv väljer, och så sparar du ytterligare 5 %. Med vårt abonnemang slipper du tänka på att behöva beställa, men har naturligtvis frihet att avbeställa eller justera din beställning. I varukorgen väljer du ”fast leverans” för de önskade produkterna, och så väljer du leverans med det intervall som passar dig bäst.

Hur använder jag min rabattkod?

Lägg din vara i varukorgen, gå till beställning och ange din kod i fältet ”rabattkod”. Till sist ska du klicka på ”Använd” för att aktivera koden på ditt köp.